15!


Nybliven 15åring och sliten som få.

Jaha ja, då var man hemma igen, det har varit helt fucking amazing. Hotellet var verkligen jättefint, stort pool-område, fin mat. Vi hade all-inclusive, så mellan 10-18 kunde vi gå och ta dricka, milkshake, toasts, sallader, baguetter, glass, kaffe, munkar och chips. Det var riktigt najs måste jag säga, milkshakesen var supergoda!
Det var jättesalt i havet, och vågorna var sjukt stora, dom flesta dagarna var det röd flagg, så vi höll oss i strandkanten (eller snarare stenkanten). Men det var sjukt kul att bada där när det var aningen mindre kraftiga vågor.
På kvällarna var det jättebra underhållning, så vi satt vid maten mellan sju och elva varje kväll ungefär. Småkillarna var pigga och badade på kvällarna.
Vad ska jag säga mer? Jo, vi landade på sturup vid 3-tiden inatt, sen körde pappa först Hanna, Niklas och Timmie hem, sen kom han tillbaka och hämtade oss, så jag kom inte i säng förrän vid 5. Och då hade det börjat ljusna, så hur sugen på att sova trodde ni jag var på en skala 1-10? Jaja, jag sov iaf knappt 4 timmar, för jag vaknade vid 9.

Och så är det ju min födelsedag idag. Jag har redan fått min present från mamma och pappa innan, pengar till en undervattenskamera. Mamma och pappa bestämde att jag också skulle få pengar från morfar, hans sista present blev det till mig då. Saknar dig morfar, gråter varje gång jag tänker på dig. ♥
Så idag har jag bara tagit det lugnt, packat upp och så här. Misse var här så vi kollade på bring it on all or nothing. Och shit vad jag har slöat idag alltså :) Haha. Det var allt för denna gången, jag ska försöka få tummen ur arslet så det kommer upp lite bilder här så småningom. Oj, det blev ett långt inlägg, pusshej!

Nu drar det iväg!

Shit vad det ska bli kul! Kreta here we come :D

Så länge kan ni lyssna på lite bra musik ;D haha, förresten har jag namnsdag idag!



Packningsstatus

Det här med att packa är verkligen min grej, verkligen.
Och japp, jag gillar mina klänningar o linnen i rött o rosa!


Asså gaaaah, vad ska jag ta med mig??

Dag 3&4

Dag 3
försök - simmade 400 fr, en distans jag inte har någon som helst koll på, men jag simmade det, och det gick bra, 2 sek över pers :)
final - 4x200 fr, njae lite sisådär gick det, men men, shit happends

Dag 4
försök - 100 fr, favoritdistansen :) Ungefär 1 sek över den tiden jag gjorde i laget i torsdags, gick till final med 5e bästa tid.
final - 100 fr, blev 3:a :D blev så himla glad!! :D persade också, så jag är superdupernöjd :D
sen simmade vi 4x100 medley, där alla simmade bra, och jag var under mitt pers (simmade fjäril:))

Det har varit 4 sjukt roliga dagar, roligare än förväntat. Och tack till alla underbara människor som var där! ♥

Bilder kommer sen, här, på bilddagboken, och på facebook :)

Dag 1&2!

Dag 1
försök - 100 br, persar typ 1 sek, går till final med 5e bästa tid :)
final - 100 br, 1 tiondel sämre än försöken, blir 7a :)
simmar också 4x100 frisim med jag, kjellan, amelia och erika (i den ordningen :)) vi sänkte vår tid med 2 sek, och blev
4a :D bara 4 jvla hundradelar från treorna :( menmen :) vi simma iaf bra :D

Dag 2
försök - 100 fj, sådär tid, sjukt dålig vändning o målgång, 1 äcklig hundradel från final :( haha
200 fr, helt okej, en sek över pers, gick till final med 3e bästa tid
final - 200 fr då, persar, känns riktigt bra :) men blev 4a :) jättenöjd :D

Då har vi 2 dagar kvar :D nu ska jag snart sova, haha :)

Sum-sim!

Tjohoo, satan vad jag är taggad, det ska bli så jäkla skoj, det är detta jag tränat mot hela terminen, det är detta som är det roligaste. NU KÖR VI BRUDAR OCH PÅGAR :D


Tors: 100 br + 4x100 fr
Fre: 100 fj + 200 fr
Lör: 400 fr + 4x200 fr
Sön: 100 fr + 4x100 me (jag simmar fjäril :))

Ny design :)

Tjoho, I like it :) haha fast det är fortfarande lite som behöver fixas, men jag pallar inte det just nu :)


Did I make it that easy to walk right in and out of my life?



I'd never want to see you unhappy
I thought you'd want the same for me


För ett år sen....

För ett år sen, den 13:e juli 2008, var en sjukt rolig dag för mig. Jag kommer fortfarande ihåg den som om den var igår. Det var då jag vann 100 fr på sum-sim. Det var så sjukt, när jag kom till sum-sim i Varberg var mitt mål att komma till final. Det gjorde jag redan första dagen, när jag simmade 100 br, blev 6:a. Sista dagen då, söndagen, simmade jag rätt dåligt egentligen i försökern på 100 fr, en del över pers, men gick till final som 4:a på den tiden, och i finalen gjorde jag det som ingen trodde, förbättrade min försökstid med 1,5 sek och vann. Det har visat mig att allt kan hända och att jag kan om jag vill :)
Detta året vill jag bara simma riktigt bra, sen får man se hur långt det räcker, men visst, en liten dröm om pallplats har jag ju ;)

Ny bikini

tjohooo :) me like :)


2 månader

Mer än 2 månader har gått nu, och det är så jävla tomt efter dig, jag saknar dig mer än du anar. Jag saknar pratstunderna, när du var här på fika, att mamma gick bort till dig varje dag, jag saknar att man ibland mötte dig utanför ica, jag saknar alla dina historier, du hade så mycket att berätta, och jag är så jävla ledsen för att du har försvunnit ur mitt liv.
Jag älskar dig morfar, jag hoppas du har det bra ♥



update!

Orkade helt enkelt inte blogga när jag kom hem från Linköping, men nu kommer det ;)
Vi åkte dit på tisdan, tog knappt 3 timmar med tåg. Sen simma vi in och blabla.
På onsdagen simmade vi 4x100 fr, och det gick jättenbra, jag hade starten, simmade bara några få hundradelar över pers, sen simmade Michelle, Petra och Emma, och dom var superduktiga :)
På torsdagen tror jag att jag simmade 200 fr om jag minns rätt, och det var helt okej lopp, 1 sek över pers, öppnade liiiite för snabbt, haha.
På fredagen var det 100 fr, persade 2 hundradelar, haha yeah :)
Lördagen var det dags för lag, 4x200 frisim. Haha sämsta loppet här, alla simmade över pers, jag simmade 5 sek över :O Menmen, så kan det gå
På söndagen simmade jag först 50 fr, tappade glasögonen i starten, blev skitlack, för jag var så jävla taggad för det! Så jag kom lite ur balans, men var ändå bara 6 hundradelar över pers, 28.07, men jag ville ju under 28!!
Sen simmade vi vårt medleylag, Emma på rygg, Petra på bröst, jag fjäril och Michelle frisim. Och vi simmade jättebra, bästa loppet! Vi sänkte vår tid med 4 s, och jag simmade också en halv sekund under mitt pers! :)

Det var verkligen en skitrolig vecka med Kjellan, Filip, Micke, Emma, Petra och Hallon!


Haha, laddad inför 100 fr tror jag :) Fler bilder finns på facebook CHECK

RSS 2.0