2009

Jag vet inte vad jag ska säga. Detta året hände en massa saker. Både bra och dåliga. Så vad är det som har hänt?

Skola -Har bara en termin kvar i grundskolan nu, sjukt nöjd med mina betyg, och har börjat spana in olika gymnasieutbildningar. Jag har dessutom fastnat i ett träsk. Ingen mysig upplevelse.

Simning -Detta året har simmässigt varit toppen för mig. Började med mitt första JSM inne i jan/feb. Dock inget individuellt. Simmade mina första GP-tävlingar i Malmö och Uppsala. Jag simmade SM/JSM utomhus i Linköping. Simmade 3 individuella grenar och lag. Sen Sum-sim i Malmö. Vi blev 4:a i laget, och så blev jag 3:a på 100 frisim. Sen hade vi Sum-sim riks i Västerås, vilket gick mycket bra. Silver i lag och brons på 100 frisim. (Och nästan ett brons i andra laget, men vi blev diskade.) 

Kompisar - Lärt känna några nya i år, men inte överdrivet många. Dock så är det många jag har kommit mycket närmre. Sen finns det många som alltid står upp för mig, och ni är ovärderliga.

Resa -Jag var på en helt underbar resa med hela tjocka familjen (11 st) på Kreta i 8 dagar. Det var helt fantastiskt, och jag vill verkligen tillbaka!

Annat -Jag hade det jävligt tufft i våras, och har det fortfarande, jag kan inte säga att tiden läker alla sår, men det blir ändå lättare allt eftersom. En vecka i april och maj är något som sitter fast i minnet. På måndagen var vi i Halmstad på begravning för min faster, på söndagen dog min morfar. Det var riktigt jobbigt, men vill man så klarar man det.

Inför 2010 -Jag vet vad jag vill och jag ska kämpa för att uppnå det. Jag brukar inte ge några nyårslöften, jag menar, löften kan man väl för fan ge året runt? ;) Men jag ser iallafall 2010 som en nystart, på ett rätt så jobbigt år. Och som sagt väntar två underbara hemligheter 2010. Jag är så glad, för båda två, kan knappt bärga mig. (Nu vet jag att Erika kommer bli ännu mer nyfiken än innan).
Men, 2010 ska bli ett grymt år, det förtjänar jag!


Tack för detta året, och gott nytt år på er!


Kommentarer
Postat av: erika

NEEJDÅÅ jag är inte ALLS nyfiken.......

2009-12-31 @ 14:25:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0